Tuesday, April 22, 2014

HARI MEMBACA SEDUNIA 2014

PROGRAM : HARI MEMBACA SEDUNIA 2014
TARIKH : 22 APRIL 2014


JOM MEMBACA BERSAMA 10 MINIT 2014:
 HARI MEMBACA SEDUNIA;Seluruh 1 Malaysia.

Dia menarik dan mendakapku hingga aku berasa kepayahan untuk bernafas.
Lalu dia melepaskanku dan berkata, “Bacalah...!”
“Aku tidak dapat membaca...!”
Dia menarik dan mendakapku lagi sehingga aku berasa sukar untuk
bernafas. Kemudian dia melepaskan sambil berkata, “Bacalah...!
Aku menjawab, “Aku tidak dapat membaca...!”
Untuk yang ketiga kalinya, dia menarik dan mendakapku sehingga aku merasa kepayahan untuk bernafas, lalu ia melepaskanku dan berkata, “ Bacalah dengan menyebut nama Tuhanmu yang menciptakan. Dia telah menciptakan manusia daripada segumpal darah. Bacalah...! Dan Tuhanmulah yang paling Pemurah, yang mengajarkan manusia dengan perantaraan kalam. Dia mengajar manusia apa yang tidak ia ketahui.” (Surah Al-‘Alaq 96: 1-5)

Terima Kasih kepada warga SDPA kerana berjaya melaksanakan aktiviti ini dengan cemerlang.











No comments:

Post a Comment